איך לרכוש דלתות לבית?

 

לדלת הכניסה לבית משמעות עצומה במישורים רבים. היא  שומרת על ביתנו מפני פריצה, מבודדת ומגינה אלינו מפני פגעי מזג האוויר ואף מעצבת וקובעת את הרושם הראשוני של הבית כולו. גם לדלתות הפנים בבית חשיבות עליונה שכן הן חייבות להיות מעוצבות להפליא על מנת לא לפגום במראה הבית כולו, כמו גם שהן עוברות שימוש תכוף על בסיס יום יומי ולכן חייבות להיות איכותיות במיוחד. אז כיצד בוחרים דלתות לבית שבאמת יענו על כל הציפיות? להלן מספר דגשים עיקריים.

 

שאלת העיצוב

דלתות הבית קובעות במידה משמעותית את הטון העיצובי שלו. ניתן לקחת את הדלת המרכזית ביותר בבית – דלת הכניסה בתור אבן בוחן. דלת כניסה מעץ מלא, תתאים לבתים בעלי קונספט עיצובי כפרי שמשדרים חמימות ומשפחתיות. במקרה של בית שהעיצוב שלו מרשים ומודרני, בהחלט ניתן לבחור בדלתות הפלדה או האלומיניום. גם בעולם דלתות הפנים קיים הבדל בין המראה הכפרי על בסיס טהרת העץ (למינטו, פורמייקה, פורניר או דלתות עץ מלא) לבין המראה הלבן וה- "מגוהץ" שמתאפשר הודות לטכניקות הצביעה החדשניות  ובעיקר הצביעה בתנור (שלייפשלק). בבואכם לאולמות התצוגה לבחירת דלתות לבית, כדאי מאוד להגיע עם תמונות של הבית וסביבתו על מנת לאפשר לצוות המקצועי להתאים עבורכם דלתות מעוצבות הקולעות בדיוק לטעמכם ואף כאלה שישתלבו היטב עם הקונספט העיצובי השולט בביתכם.

 

שאלת האיכות והבטיחות

חשוב מאוד להתקשר עם ספק ידוע, שאיכות מוצריו אינה מוטלת בספק. יש לקחת בחשבון כי דלתות הבית אמורות להחזיק שנים רבות ולעמוד איתן בפני פגעי מזג האוויר, שינויי הטמפרטורה ופגיעות פיזיות כתוצאה מחבלות. אין שום סיבה לקנות חתול בשק בתמורה למחיר זול משמעותית והדבר נכון במיוחד לגבי דלתות כניסה. דלתות אלו אמורות להקנות מעבר לעיצוב גם ביטחון ורק דלתות שעומדות בתקן הישראלי המחמיר שוות התעניינות וכל השאר, כמובן שלא. יש לציין כי חברה מקצועית תחזיק גם צוות מיומן להתקנת הדלתות, שבמידה ואינה מתבצעת בצורה המיטבית תגרום לדלתות להתעוות ולא לעמוד ביעדן לאורך זמן.

 

בבחירת דלתות לבית יש לבחון גם את איכות הפרזולים והתוספות השונות (חריצים, פסי נירוסטה, תוספת זכוכית ידיות וכו') כמו גם את מנגנוני הנעילה, כגון נעילת צילינדר, נעילה מגנטית או חשמלית, מנעולי לחיצה ועוד. יכולת הספק להתאים לכם באופן אישי את הדלת הרצויה, תקבע בסופו של דבר את שביעות רצונכם מהרכישה החדשה שלכם לאורך זמן.