דלתות כניסה – איזה סוג עדיף?

בבחירת דלתות כניסה עולים לא מעט שיקולים לכאן או לכאן בהעדפת סוג זה על פני משנהו. בעוד מספר האפשרויות רב, הרי שעל כל אחד מאיתנו לשאול את עצמו מספר שאלות מנחות על מנת לבצע את הבחירה בצורה הטובה ביותר. להלן נגיעה בשיקולים השונים שיעזרו לכם לבצע החלטה נכונה ומושכלת.

 

דלתות כניסה מעץ או מתכת?

בעולם דלתות הכניסה, החלוקה הראשונית נוגעת בסוג החומר שיכול להיות עץ מלא או מתכת. איזה סוג של חומר מתאים לכם? להלן מספר נקודות למחשבה שיעזרו לכם לאפיין זאת :

  • האם ביתכם מעוצב בסגנון כפרי וחמים? אם כן, ואתם נוטים להשתמש בעץ מלא בפנים ומחוץ לבית, הרי שדלת כניסה מעץ עשויה להתאים לכם. מאידך, ישנן דלתות כניסה ממתכת שצבועות בצבעים דמויי עץ כך שכדאי לקחת גם זאת בחשבון.
  • האם אתם מעוניינים בטון עיצובי מרשים ויוקרתי? המראה המהודר של דלתות הפלדה בהחלט עונה על קריטריון זה.
  • האם קרני השמש עתידות לפגוע באופן ישיר בדלת? אם כן, הימנעו מרכישת דלת כניסה מעץ, כנ"ל במקרים בהם מים (השקיה, מי גשמים) עשויים לפגוע בדלת בדרך קבע.
  • מידת הבידוד – ברוב המקרים, דלתות הפלדה יהיו מבודדות הרבה יותר טוב מבחינה אקוסטית מאשר דלתות כניסה מעץ.

 

ובכל מקרה, זכרו שכל חומר שהוא מציע יתרונות וחסרונות למשתמש אך מענה על השאלות שלעיל בהחלט עשוי לכוון אתכם לקראת הבחירה בדלת הנכונה.

 

סוגיית העיצוב

לאחר החלוקה בין עץ למתכת, מגיעה לכדי עניין סוגיית העיצוב. ניתן לבחור מבין סוגי דלתות כניסה  "סטנדרטיות", שחסרות את האלמנט העיצובי ומגיעות פשוטות למדי, לבין הסוג המעוצב. העיצוב יכלול חלוקה לפאזות ע"י חריצים מעוצבים, חריטות (במקרה של דלתות עץ), תוספות שונות של חומר בעיצובים יפים במקרה של דלתות מתכת וכו'. ניתן אף לשלב זכוכית בכל סוגי הדלתות ובכך להשיג שידרוג רציני למראה.

 

שימו לב כי קיימים סוגים רבים של דלתות כניסה לבחירה. הסוג המועדף (ולא משנה באיזה חומר מדובר) יהיה תמיד זה שנושא על גבו תו תקן ישראלי ובעל 3 כוכבי בטיחות לפחות, על מנת שתישנו היטב בלילה ותהיו בטוחים מפני פריצה.