דלתות פנים – סקירת סוגים

 

עיצוב ויכולות בידוד מרשימות – אלה הם שני הקריטריונים המובילים בבחירת דלתות פנים ועליהם אין להתפשר. על מנת שתהיו בקיאים בעולם דלתות הפנים והמושגים השונים, מצאנו לנכון לרכז עבורכם מעט מידע אודות החומרים השונים המרכיבים את גוף הדלתות והמילויים השונים שבתוכם. כך תכירו את כל סוגי הדלתות הקיימים ותוכלו לבצע רכישה מושכלת במיוחד.

 

ממה מורכבת כנף הדלת?

הרכב כנף הדלתות קובע את האיכות ואריכות הימים שלהן. ניתן למצוא מספר סוגי חומרים המרכיבים דלתות פנים :

  • עץ מלא – דלתות כבדות, איכותיות ועל כן גם יקרות יותר. דלתות אלו מורכבות משכבת עץ מלא, כאשר ניתן למצוא סוגים שונים של עץ לרבות האורן, האגוז ועוד.
  • MDF – סוג של עץ מתועש שמגלה תכונות של קלות משקל אך יחד עם זאת יכולות עיצוב גבוהות. רגישותו למים של חומר זה מחייבת עבודת חיפוי או צביעה ברמה גבוהה.
  • סנדויץ' – הסנדויץ' נפוץ במגוון סוגי הדלתות, לרבות דלתות פנים אך גם בדלתות של ארונות. זהו חומר גלם וותיק ואיכותי שאינו מגיב לשינויי טמפרטורות בצורה קיצונית ועל כן מחזיק מעמד לאורך זמן.
  • דלתות ממתכת קלה – מציגות יכולות עיצוב גבוהות והיעדר משקל סגולי גבוה לצד יכולות בידוד משופרות, בהשוואה ל- MDF ולסנדויץ'.
  • סיבית – שבבי עץ דחוסים בהדבקה בלחץ. סוג זה של חומר הינו הנחות ביותר עבור דלתות פנים וכמעט שאין משתמשים בו.

 

כמובן שדלת איכותית היא לא רק שאלה של סוג החומר. ניתן למצוא גימורים שונים לדלתות ביניהם צביעת שלייפשלק, גימור  למינטו, פורמייקה, פורניר, לכה ועוד. עבודה ברמה גבוהה, הן על הכנף והן על הציפויים והחיפויים תבטיח אריכות ימים לדלת הפנים שתבחרו.

 

מילויים של דלתות פנים

ישנם שני סוגי מילויים שכיחים עבור דלתות פנים. סוג המילוי הראשון הוא הפלקסבורד, שעשוי מסיבי עץ ופשתן הדחוסים זה עם זה. הפלקסבורד כבד, עמיד בפני שינויי טמפרטורה ומבודד היטב מבחינה אקוסטית. הסוג השני הוא  מילוי הכוורת שהוא מעין קרטון שממלא את הדלת בצורה  טובה ואינו מכביד על משקלה. מילוי הפלקסבורד נחשב איכותי יותר ממילוי הכוורת. יש לציין כי עד לא מזמן, דלתות מעץ מלא לא היו כוללות מילוי בתוכן, אך בזמן האחרון, על מנת לחסוך בעלויות בהחלט ניתן למצוא כאלה שכוללות מילוי מאחד הסוגים שהוזכרו.