דלתות פנים – למינטו או שלייפליק?

 

מיליוני אנשים ברחבי העולם כבר הבינו את חשיבותן של דלתות הפנים למראה הכללי של הבית, וליכולת של דלתות מתאימות, מעוצבות ומרשימות לשדרג את מראה החלל הסמוך. נגמרו הימים של דלתות עץ פשוטות, הגיעו הימים של דלתות למינטו ושלייפלק. מדובר בשני סגנונות שונים של דלתות פנים מרשימות ואיכותיות, עם מספר אלמנטים דומים ואחרים השונים זה מזה. אז בואו נראה מה הם מאפייני כל אחד מסוגי הדלתות, ומה מומלץ לכם לרכוש לביתכם.

 

מהן דלתות למינטו?

דלתות למינטו הן דלתות העשויות פורמייקה (ציפוי סינטטי דמוי עץ) במילוי כוורת (סוג של קרטון קשיח) או פלקסבורד (שבבי עץ בשילוב סיבי פשטן) במרבית המקרים. הן נחשבות לבעלות עמידות גבוהה (בפני מים ושימוש רב), בלאי נמוך, אטימות מרשימה לרעשים ויכולת פעולה שקטה ובטוחה. ניתן לרכוש דלת זו ב"הלבשת" עץ או חומר הנקרא M.D.F (שבבי עץ דחוס) כאשר מרבית הצרכנים מעדיפים הלבשת עץ. מומלץ לרכוש דלתות למינטו צבועות, עניין שאמנם מייקר את העלות הסופית, אך משפר את מראה ואיכות הדלת.

 

דלת פנים למינטו שמנת 3 פסים ברוחב

 

מהן דלתות שלייפלק?

דלתות שלייפלק נחשבות לאמינות במיוחד, על אף שהגיעו לשוק הישראלי מספר שנים אחרי דלתות הלמינטו. מדובר בדלתות בצביעה בסגנון אפוקסי, פולימר איכותי שיוצר דלתות במרקם חלק ואיכותי במיוחד. הן נפוצות במראה מט והן במראה מבריק, נחשבות לדלתות חזקות במיוחד (עמידות גבוהה בפני מכות, שריטות ושברים), בעלות אורך חיים גבוה ועמידות נפלאה לרעש ומים. הן יקרות במרבית הדגמים בכ-15-20 אחוז מדלתות למינטו. חשוב לציין כי ברכישת דלתות שלייפלק יש לשים לב לעניין הצביעה: אם בחרתם בדלת צבועה (ושוב, כמו בדלתות למינטו, מדובר באופציה הטובה יותר), אל תוותרו על צביעת המשקוף, כדי למנוע הבדלי גוון בחלוף חודשים ספורים.

 

דלת פנים שלייפלק 3 חריצים מתעגלים

 

אז מה המסקנה? איזו דלת עדיפה?

ובכן, אין מסקנה. שני הסגנונות מייצגים דלתות חדשניות, איכותיות ובעלות עיצוב מרשים. אם אתם מוגבלים בתקציב, ייתכן כי דלתות הלמינטו יותר יתאימו עבורכם. אם אתם אוהבים לשדר יוקרה בעיצוב הבית/העסק שלכם, דלתות השלייפלק יעשו את העבודה מצוין. אבל כך או כך, מרכישת אחת מדלתות אלו, אנו מבטיחים לכם שתצאו מרוצים. קנייה נעימה!